دومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی)

  • تاریخ برگزاری

    ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸

  • محل برگزاری:

    سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

تحلیلگران سال ۹۸ را سالی بسیار دشوار برای اقتصاد ایران می دانند. بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند شرایط فعلی اقتصاد ایران را می‌توان به غریقی تشبیه کرد که تلاش می‌کند خود را روی آب نگه دارد.

ارزیابی‌ها حاکی است توسعه‌نیافتگی کشور حاصل عدم به‌کارگیری صحیح در تخصیص منابع و ایجاد فضای سالم به دور از فساد است.
در شرایط جاری با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی حاکم، توفیق اجرای اصلاحات اقتصادی وجود ندارد. از این رو به منظور اتخاذ برنامه‌های سرنوشت‌ساز اقتصادی و قرار دادن ایران در ریل توسعه و پیشرفت، نظام تصمیم‌گیری اقتصادی کشور باید برای یک مرحله گذار به صورت متمرکز و بر اساس حمایت و اعتماد حاکمیت طراحی شود تا بتواند با تکیه بر مشورت از نخبگان، تصمیمات موثر اقتصادی را اتخاذ و با قدرت بر اجرای آن نظارت کند.
اینک نوبت رهبران و نخبگان سیاسی جامعه است که با استفاده از قدرت موثر سیاسی، نظام تصمیم‌گیری و سیاستگذاری کشور را، با اولویت بخشیدن به توسعه قدرت اقتصادی، با اتخاذ الزامات و پیش‌شرط‌های داخلی و خارجی آن رهنمون کنند.
در چنین شرایطی لزوم فعالیتهای عملیاتی با حضور نخبگان سیاسی تصمیم گیر و تصمیم ساز در کنار فعالان برتر اقتصاد ایران جهت تشریح راهبردهای ملی اقتصاد و ایجاد انگیزش در این بخش راهبر کشور امری است حیاتی و غیر قابل انکار.
لذا جشنواره ملی حاتم با این تفکر که در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی کشور باید از فضای شعارگونه فاصله گرفت و اقدام و عمل را در دستور کار قرار داد تلاش دارد به دوسوی دولت و بخش خصوصی اقتصاد کشور ورود کند و آسیب شناسی حقیقی انجام دهد.
بی شک اقدامات این‌چنینی جهت تحقق توسعه اقتصادی و قرار گرفتن در ریل پیشرفت ضروری است.

در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پس از برگزاری باشکوه اولین رویداد، با مشارکت و حضور حداکثری مسئولان قوای سه‌گانه کشور، در نظر است “دومین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی)” به شماره ثبت رسمی327371 قوه قضاییه، با مشارکت کامل بخش خصوصی و دولتی و سایر ارکان نظام با محوریت بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای تحقق رونق تولید، دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای ج.ا.ا برگزار گردد.
این رویداد کشوری که با حضور حداکثری مسئولان نظام و مدیران برندهای برگزیده صنعت و اقتصاد ایران از ۳۱ استان کشور و با مشارکت دولت و مجلس برگزار خواهد شد، در نظر دارد با تمرکز بر محور ارزیابی نقش،‌ جایگاه و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل سازمان‌های ملی و نیز بنگاه‌های اقتصادی ایرانی در افزایش تولید ناخالص داخلی نسبت به معرفی و تجلیل از مدیران ارزش‌آفرین کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی اقدام نماید.
از برگزیدگان که صلاحیت و شایستگی ایشان در همراهی با کشور در مقاطع خطیر و حساس اقتصادی بر مبنای اسناد بالادستی و سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی بواسطه مدارک مثبته و مشاهدات عینی احراز گردد، در قالب اعطای نشان ملی حاتم در سه محور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدردانی خواهد شد.

پوستر دومین جشنواره حاتم
اطلاع رسانی جشنواره حاتم در سایت وزارت صنعت