کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی

  • تاریخ برگزاری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷

  • محل برگزاری:

    سالن همایش‌­های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

برند ملی، مفهومی است که در بر دارنده طیف وسیعی از فعالیت‌های یک ملت است که شامل صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، فرهنگ و میراث فرهنگی، مردم، حاکمیت و گردشگری است. در واقع، برند ملی نشان‌دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است. برندسازی ملی درباره ساختن افرادی است که می‌خواهند به موفقیتهای یک کشور توجه کنند و به کیفیتهای آن ایمان دارند. برند ملی نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است. به عبارت دیگر مفهوم برند ملی مفهومی‌فراگیر و گسترده‌است که می‌تواند چتری برای همه برندها باشد و کلیه برندهای یک کشور را تحت پوشش خود بگیرد.

برندسازی ملی همیشه برای کشورهایی که بحران زده بوده‌اند نیست. برندسازی و خلق آداب و رسوم به واسطه یک اتفاق حادث شده تا برنامه‌ریزی منظم اقتصادی، اما با این وجود برنامه‌ریزی اقتصادی حول محور برندسازی ملی هم اکنون قدمتی ده ساله دارد. نقش برندسازی در توسعه همه‌جانبه کشورها به حدی است که یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد به نام سازمان داراییهای معنوی دنیا مأموریت دارد در برندسازی به کشورهای در حال توسعه و فقیر کمک کند.

«پنجمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه­های برتر اقتصاد ایران» با عنوان «طرح سراسری برند ملی، اقتدار ملی» تیر ماه سال 1397 در سالن همایش­های بین­المللی صدا و سیمای ج. ا. ا برگزار خواهد شد.

این رویداد ملی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ریاست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهندس علیرضا محجوب و با حمایت ویژه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جناب آقای دکتر شریعتمداری برنامه­ریزی شده است.

براساس مصوبات شورای عالی سیاستگذاری، این طرح با رویکرد شناسایی مزیت­ها و توانمندی­های بنگاه­های اقتصادی ایرانی و معرفی فرصت­های همکاری مشترک با برندهای بین­المللی با همراهی دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) برگزار خواهد شد و در اختتامیه مراسم از برندهای شایسته ملی که شرایط مورد نظر کمیته علمی و ارزیابی مراسم را احراز نمایند در قالب اعطای جوایز ویژه در سه محور و با عناوین «نشان عالی ارزش­آفرینی ملی»، «نشان لیاقت مدیریت و کارآفرینی» و «نشان زرین اعتماد مصرف­کننده»  قدردانی خواهد شد.

برگزیدگان رویداد به عنوان بنگاه­های برتر اقتصاد ایران از طریق مراجع ذیصلاح و با هدف ایجاد اعتبار جهانی، به رایزنی­های بازرگانی سفارتخانه­های خارجی مستقر در ایران معرفی و تلاش خواهد شد امکانات ارتباطی لازم برای توسعه مناسبات تجاری و همکاری­ ایشان با سازمان­ها و برندهای بین­المللی فراهم گردد .